Positiva uppdateringar

Konstigt det där, annars skulle jag tycka att det var hemskt skönt att plötsligt få några timmar alldeles själv här hemma och bara göra absolut ingenting.  Idag känner jag mig sjuuuk, så Dave har stannat hemma för att ha pojkarna. Nu är de alla ute så att jag skulle få lite lugn och ro. Med den påföljd att jag känner mig alldeles ensam och övergiven... Knäppt var det här!

Annars lite positiva uppdateringar.

Det har äntligen löst sig med grabbarnas förskola inför hösten. Både Viggo och Sigge ska börja tillsammans på en annan förskola. Det känns verkligen jättebra. Även om det innebär en flytt för Viggos del. Men nu får de gå tillsammans, dessutom på den förskola som vi egentligen hade velat ha för Viggos del sen början. Så där ska vi börja inskolningen efter sommaren. Men vi ska ha möte med pedagoger och kokerska så snart som möjligt så vi kan diskutera förutsätningarna för att få det att funka så bra som möjligt. Känner mig jättelättad!

Dessutom hade vi Tessan här igår. Vi har nämligen fått beviljat något som heter "avlösarservice i hemmet" av socialtjänsten i vår kommun. Det är ju som så att man utgår från barnens bästa, mår föräldrarna bra- mår barnen bra. Och i vårt fall har  man kommit fram till att vi behöver lite avlsatning för att kunna vara ensamma tillsammans jag och David. Helt enkelt lite tid för att ta igen oss. Så nu håller vi på att skola in denna Tessan, och det känns verklgien jättebra. Samtidigt så skumt. Här kommer en människa och tar hand om våra barn, betalt av kommunen. Jag behöver inte ha någon som helst sorts dåligt samvete eller fundering på om hon egentligen vill.

Nu ska jag ta tillfället i akt, lägga mig på sängen och se mina inspelade avsnitt av Greys Anatomy. Inte så dumt ändå...

Kommentarer
Postat av: mh

Va bra att det är på väg o lösa sig med förskolan.



En avlösare kommer nog bli kanon när föräldrarna o barnen blir vana.



Ha en god helg hela familjen

2010-04-09 @ 18:28:02
Postat av: Linda

Ibland är det tanken på att få vara "ensam" som lockar mer än att faktiskt vara ensam... ;)



Njut av att få bara vara och ring när du vill ha sällskap på promenaden.



Kramar

2010-04-09 @ 18:41:47
Postat av: Småbarnsmamman - Mamma till en pojke med Diabetes

Wow vilken service från kommunen!! Det där gillade jag att läsa, man behöver hjälp ibland. Jag börjar känna mig helt knäckt och då har jag "bara" ett diabetes barn.



Skönt att det löst sig med förskolan! :) Det är en sådan glädje att läsa när det händer bra saker.

Kramar!

2010-04-10 @ 12:02:58
URL: http://johannajois.blogg.se/
Postat av: Nicklas

SV: Det blev bra iaf! Det blev en klassisk brie, en cambonzola, nån chevre med gräslök och en med vitlök. Lyckat! :)

2010-04-11 @ 01:52:01
URL: http://defendme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0