Redan fredag

Tack för vänliga, stöttande ord. Det både värmer och hjälper! Det är ju alltid skönt att veta att man inte är ensam.
Veckan har trots allt gått ganska fort. David har varit hemma och roddat hela Lövberg AB. Jag har mest försökt vara snäll mot mig själv och låten tiden ha sin gilla gång. Jag har försökt göra någon liten utflykt per dag, även om det  efteråt resulterat i långa vilostunder. Men jag försöker acceptera att det är så här det här det är just nu, men det kommer bli bättre.

Det mesta och värsta av Sigges infektion har gudskelov lagt sig. Det innebär också att sockret äntligen stabiliserats igen.  Han får enormt mycket mer insulin nu än bara för ett par veckor sedan. Men det var nog oxå bra att David "tog över" all dosering nu när han varit hemma. Ibland är det ju lätt att fastna i gamla mönster och då kan det vara svårt att se lösningen på problemet. Även om jag vet att lösningen, enkelt egentligen, är ju alltid mer insulin när han ligger för högt. Ändå kan det vara så svårt att få till det. Framförallt när infektionen gör det så oberäkneligt.

Har idag varit iväg med mor för supermysig lunch och inhandlande av födelsedgspresent till Tilda. Nu soffläge en stund, sen åker vi hela högen till födelsedagsbarnet. Tänk att min fina lillasyster fyller 22 (nåja, plus lite moms...)

Kommentarer
Postat av: mh

Vad bra att du fått hjälp av mannen mer när det gäller barnen o diabetesen, sen är det väl inte speciellt roligt att behöva öka dosen insulin.



Hoppas hela familjen får en trevlig helg

2010-04-23 @ 18:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0