Fredag

Jag älskar verkligen känslan fredagkväll, hela familjen samlad och hela långa helgen framför oss. Å andra sidan älskar jag även söndagkväll när man har en (förhoppningsvis) bra helg bakom sig och helt redo för en ny vecka.

Idag var jag och sigge tillsammans med min mamma på Frölunda Torg där vi tog en liten fika. Sigge fick en scones som jag grovt missbedömde vid dosering, vilket resulterade i att han innan middagen låg på 24. Jag vet ju att han behöver 0.2 e per 10 kolhydrater. Det är fler kolhydrater i en scones än vad jag trodde kan jag väl säga... Nu har han förvisso en ny infektion dessutom, och det hjälper ju till att driva upp sockret. Men det var nog inte det som var boven i dramat idag... Kan ibland känna mig så enormt trött på denna eviga doseringsjakt. Ett konstant övervägande, hela förbaskade tiden. Ibland skulle jag bara villja få vila från diabetesen. Å andra sidan läser jag just nu en oerhört gripande bok om en pojke som är autistisk, och då kan jag inte annat än att känna ren och skär tacksamhet över att det bara är lite larvig diabetes pojkarna har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0