Konstig dag

Det var har varit en kosntig sockerdag idag. Riktigt tokigt blev det på lunchen. Sigge fick för sig att han inte skulle sova. I en hel timma röjde han i sängen innan han somnade. Hans pump är ju inställd på att han ska sova under den tiden, men istället levde han rövare vilket i sig sänker sockret. Dessutom vaknade han en timma senare enl klockan. Det hela ledde att när han vaknade kunde han inte ens stå upp i sängen eftersom han var så låg. Mätaren kunde bara visa LO, jag vet faktiskt inte vad den nedre gränsen är för vad den kan mäta. Nån som vet? Det är en Freestyle lite. När jag väl fått i honom saften och han började komma tillbaka kände jag hur hjärtat bankade. Annars blir jag  inte särskilt orolig längre vid en känning, men så här låg har jag inte sett honom i friskt tillstånd. Naturligtvis har det hänt förut att sömnen dragit över på det här viset, men varför det blev så illa den här gången vet jag inte. Men det är ju det som är med diabetes, man förstår sig inte på den... Jag var på väg åt dålig-mamma-borde-vetat-bättre-hållet, men som tur var vände söta lillasyster på de dumma tankarna. Sånt hjälper ingen...

Annars har det varit en lugn dag som präglats av myskläder. David har precis åkt in till stan för att roa sig på sitt håll, två tredjedelar av barnaskaran sover. Rasmus sitter på sitt rum och bygger lego. Själv tänker jag gå ner och hämta mig ett glas vin för att sen sätt mig i soffan och ladda inför hockyn.

Kommentarer
Postat av: Tilda

Hej syster! Ja nån nytta ska du väl ha av mig :) Men jag vidhåller; diabetes är en lurig passagerare, och han har tydligen en alldeles egen vilja... Hoppas du mår bättre nu!! (även om jag betvivlar det - du har ju planerat in Hockey...) p&k

2010-02-19 @ 20:17:32
Postat av: Johanna Småbarnsmamman

huvva vad läskigt! :(



Har för mig att det stod i boken man får till blodsockermätaren att den inte kan visa under 1,5?!

Kan ha fel.



Diabetes är riktigt lurigt.. :/

Ha en fin dag!

Kram

2010-02-20 @ 10:40:07
URL: http://johannajois.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0