Praha

Tack alla snälla för dessa varma och innerliga kommentarer jag får. Det ska ni veta, det värmer verkligen gott i själen.

I´m in löööv. Vilken underbar stad Prag är. Vissa delar med dess tinnar och torn är som hämtade ur en sagobok. Dessutom är människorna trevliga och ölen god. Däremot är språket osedvanligt fult. Inte direkt romantikens språk...

Innan jag for sa M till mig, hon är också diabetesmamma, "se nu till att äta mycket godis och på oregelbundna tider". Jag skrattade högt. Som en insiderjoke för diabetesföräldrar. Kanske var det därför vi åt lunch vid tre-tiden och mumsade på goda tjeckiska bakverk för att klara oss tills dess.

När Sigge debuterade var David föräldrarledig. Så under ett års tid hade han huvudansvaret härhemma, och därmed även för diabetesen. Så när jag tog över nu i januari kände jag att jag hade en del att lära för att komma ikapp. Men det gör ju också att när jag åker bort så här funderar jag överhuvudtaget inte på hur det går här hemma. Jag vet ju att David har stenkoll. Alltså slappnar jag av helt och hållet, vilket är hemskt skönt!

När vi klev av planet pirrade det i magen på mig av glädje över att få se David och boyzen. I samma ögonblick som Sigge såg mig tog han ett grabbatag i morfars hand och vände och gick åt andra hållet. Han lät mig minsann krypa till korstet när jag nu valt att lämna honom en hel helg :)

Tog ett socker på Rasmus imorse, han låg på 7,4. Alltså ett diabetesvärde.

Kommentarer
Postat av: mh

Vad roligt att du haft en bra helg i Prag, mindre roligt att Rasmus nu hade diabetesvärde. Tyvärr verkar det som ni hamnar i vårdkarusellen snart med Rasmus.

2010-03-15 @ 16:06:02
Postat av: Annika

Härligt att du fick komma iväg på liten minisemester.

2010-03-17 @ 18:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0