Sliten men ändå positiv

Det har gått några dagar sen sist, men jag har känt att det varit lite mycket runtomkring mig. Känner mig lite sliten helt enkelt.

Dels är ju Sigge i vanlig ordning förkyld och det är ett fullt sjå att lyckas innhalera honom. Dels är det dagis striden som fortsätter. Dels är det Viggos vådrbidragsansökan, och Sigges överklagan till länsrätten. Dels är det den konstanta oron för Rasmus socker. I helgen låg han bra högt igen. Igår hade David ett långt samtal med Gun om hur vi ska gå vidare. Sen så är det Sigge som vi mer och mer tror har gluten. Detta oroar naturligtvis också. Han äter sämre än någonsin och gråter ofta och säger ajajajaj. Mammahjärtat blöder...

Men för att ändå vara positiv. Slutar man se det ljusa i tillvaron går man snart under.

Vi hade en jättemysig helg. På lördag tillbringade jag och Rasse flera timmar med att förnya hans vårgarderob. Det är jätteroligt hur han tar ett sånt aktivt intresse i hur han ser ut. Till slut tröt dock orken och plötsligt satt han och grät. Då vet man att det är fikatajm :) Spontant middagbesök förgyllde sen kvällen.

På söndag hade vi familjen H på besök. Så skönt med riktigt goda vänner som verkligen bryr sig, och som dessutom har insikten om hur det är att vara diabetesförälder. Jag fick både gråta en skvät men även skratta en hel del. Två så väldigt viktiga ingridienser i tillvaron.

Det är verkligen något som kännetecknar mitt liv just nu. Sorgen och glädjen som hela tiden går hand i hand.


Kommentarer
Postat av: mh

Jag förstår din oro över barnen särskilt Rasmus som ni inte får något riktigt bra svar om, men försök att leva livet så mycket som möjligt.

2010-03-23 @ 14:30:02
Postat av: Emma, mamma till Tove...

Det låter som ni har det riktigt tufft just nu. Känner igen det där med oron som ligger i bakhuvudet hela tiden och så allt annat ovanpå det. Kan bara säga kämpa på!! Det kommer ljusare dagar!!

2010-03-23 @ 21:19:37
Postat av: Linda

Kära vän!

Närhelst du behöver så finns jag här- oavsett när, var hur!!!!



Kramar

2010-03-24 @ 08:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0