Sökes: ett liv

Fast egentligten trivs jag så himla bra med det jag har. Men när man sitter så här och rannsakar sin dag inser man att det saknas nåt. Nåt att skriva om vill säga. För dagarna går ju i 190 precis hela tiden. Alltid någon liten människa  som har behov som behöver tillfredställas, en liten famn som ska kramas, eller en liten mun som har hur mycket som helst att dela med sig av. Och så plötsligt- mitt i alltihopa en liten oas av lugn. Då vill jag gärna ligga på soffan och läsa med en kopp kaffe bredvid. Egentligen, när man ser tillbaka på sin dag kan man lätt hitta flera små guldkorn som förgyller. David som kliver innanför dörren. Ett telefonsamtal med en gammal vän. En stunds filosoferande med en gullig granne.

Så nä, jag är överhuvudtaget inte ute efter ett annat liv.

Men ibland kunde det ju få verka lite glammigare...

Kommentarer
Postat av: mamma och mormor

...och det märkliga är att plötsligt sitter man där och undrar över vart den där småbarnstiden tog vägen och sedan dröjer det inte länge tills barnbarnen börjar trilla in! Det går mycket fortare än vad man kan tro. Så är det bara! Så njut av ögonblicken och lägg känslan i "computern".

2010-03-04 @ 21:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0