Endast tomten är vaken.

Fullständigt klarvaken dessutom.

Sitter här och bäddrar igenom tv:n för att se om jag inte kan hitta en stunds förströelse. Inte ett skit, gud vad skräp det finns så här vid midnatt. Avskyr faktiskt att vara ensam vaken på detta viset. Säkert till största delen pga att jag är (helt logiskt) så himla mörkrädd. Lite mindre rädd är jag förstås nu när vi har hund. Hon är förvisso om möjligt mer rädd för tillvaron än vad jag är. Men hon handskas med alla eventuella otäckheter på bästa sätt- hon gastar så högt hon kan. Vilket innebär att hon skulle skrämma bort vilken oinbjuden gäst som helst. De vet ju inte hur rädd hon är, utan hon låter allt lite farlig ändå. Med andra ord ett gott stöd att ha så här alena mitt i natten.

Kommentarer
Postat av: mh

Vad bra att du fått en kompis för nätterna bl a.

2010-05-16 @ 08:50:41
Postat av: Moren Har funderat mycket på set där du skriver om att alltid visa upp en positiv sida, om attkänna en oförklarlig oro. Det är nog likadant för många av oss och jag tror att det ligger i generna.

2010-05-16 @ 10:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0