Sol i hjärta

Plötsligt har det, åter igen, blivit superlurigt att få till Sigges värden. Idag har han varit låg tre gånger och en gång legat på HI. Vem har sagt att det ska vara enkelt att leva med diabetes...? Appropå det, om jag möter en endaste till människa som får höra om barnens diabetes- och jag förmodar att de vill trösta- som säger "det finns ju så mycket hjälpmedel idag"  så tror jag att jag skriker.

Men solen har lyst på mina vita ben, barnen har röjat runt i trädgården och jag och grannen haft kafferep på altanen. Tillvaron är inte så dum ändå. Om jag får lov att känna mig en gnutta poetisk, skulle jag t.o.m våga påstå att det känns som om solen håller på att tina min själ.

Kommentarer
Postat av: Tilda

Ja tack - fram för mer solig poesi!! (ps skrik du, om inte annat så kanske du skrämmer bort dem... långt!!)

2010-05-20 @ 22:32:16
Postat av: mh

Lyrik, poesi o sol kan tina många hjärtan!



Bara hoppas att ni får någon ordning på sockret också.

2010-05-20 @ 22:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0