Dagisdosering

Det är fruktansvärt lurigt att få till doseringen till Sigge när han är på dagis. Där rör han på sig på ett helt annat sätt än här hemma. Han blir låg innan lunchen i princip varje dag. Då har vi ändå ställt ner basalen de timmarna, plus att han inte får något insulin till fruktfikat då han äter en banan. När han sen vaknar brukade han ligga runt 20. Men jag har haft en väldigt bra dialog med den ansvariga personen, och hon har vågat experimentera lite med doserna (efter mina rekomendationer förstås). Nu får han per kolhydrat nästan dubbelt så mycket mot vad han annars får, och det verkar fungera bra. Jag förstår faktiskt inte varför det är så här, även om det naturligtvis inte är det viktiga. Det viktiga är ju att han mår bra.

Kommentarer
Postat av: lillasyster

Vad underbart att de känner sig så trygga att de vågar!! Glädjer ett mostershjärta :0)

2010-10-18 @ 14:59:11
Postat av: Annika

nu har jag uppdaterat mig - läst dina senaste inlägg :) åhh vad jag gillar din blogg och ditt sköna sätt att skriva om livet. stor kram.

2010-10-19 @ 19:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0