Det stora

Den här helgen fick jag lov att ta del av något stort. Nog det största någon kan få lov att ta del av.

Sådana stora händelser tenderar ju till att skapa en himla massa känslor, tankar och funderingar. Tankar och känslor som inte minst berör mig själv och mitt eget liv. Även om det inte i första hand var min egen upplevelse. Det blev trots allt en anledning att fundera över min tillvaro och allt det som jag välsignats med. Nu inser jag ju hur oerhört kvalmigt och klyschigt det låter. Men så stort var det här. Tror inte att någon skulle kunna gå oberörd ut det hela.

Att det stora har påverkat mig under lång tid, det inser jag förvisso. Föreberedelserna har i alla högsta grad påverkat mig mentalt. Jag vet också att det är detta som gjort att jag inte bloggat på senaste tid. Lite grann har jag känt att jag inte har någon orsak att skriva. Jag har ju ingen anledning att gnälla- jag har ju ett sådant fantastiskt liv och en underbar familj. Vad har jag för rätt att klaga? Och jag vet. Att eftersom jag har haft en ganska jobbig höst skulle det bli en del klagan. Inte har jag rätt att klaga. Jag som har en sån fin familj.

Jag tror att jag i fortsättningen ska försöka sätta mig över den känslan och skriva ändå. Jag mår ju bra av det!

Dessutom- det finns så hemskt mycket mer att säga om detta stora. Men jag återkommer faktiskt till det en annan dag.


Kommentarer
Postat av: lillasyster

Man har alltid rätt att klaga lite! Perspektiv är bra, men jag har alltid sagt att ärtor inte blir mindre äckliga för att barnen svälter i biafra... (nu älskar jag ärtor, men du förstår!)



Hoppas iaf att oavsett ärtor eller inte att du faktiskt skriver - det som gör dig glad gör ju mig glad!!



Lav jo syster!

2010-10-17 @ 20:23:33
Postat av: mh

2010-10-17 @ 21:42:44
Postat av: mh

Det viktigaste är att du o familjen mår bra om du har tid med bloggen i övrigt som ger dig lite utlopp för känslor ibland så är det bra.

2010-10-17 @ 21:46:02
Postat av: Johannes

Hej, hamnade på din blogg av en slump när jag läste på familjeliv. Fastnade på detta inlägget och blev väldigt nyfiken på vad det stora var. Du har inte skrivit om det något mer men har detta med diabetes att göra och den studie ni deltar i? Du behöver självklart inte svara men jag tänkte att fråga kan ju inte skada.

2011-02-22 @ 11:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0